Blog

Sociale media nog weinig gebruikt voor daten of flirten

Onlangs deden we op het PARSHIP Blog een onderzoek over het gebruik van sociale media. Het doel van het onderzoek was te kijken of en hoe onze doelgroep gebruik maakt van sociale media. De resultaten zijn meegenomen in het aanscherpen van onze strategie. Graag delen we hier de resultaten met u.

 

Welke sociale netwerken gebruikt u en waarom?
Zoals verwacht is Facebook het meest gebruikte medium van de sociale netwerken. 46% van de respondenten gaf aan Facebook dagelijks of vaker te gebruiken. Ondanks dat PARSHIP actief gebruik maakt van Twitter, bleek dat de meeste ondervraagden hier weinig gebruik van maken. Men gebruikt sociale media voornamelijk om contact te hebben met vrienden en oude bekenden. Opvallend is dat sociale netwerken niet veel gebruikt worden voor daten of flirten; slechts 12% zegt dat dit een belangrijke reden is voor hun gebruik van sociale netwerken.

Volgen van datingsites blijkt taboe
Het grootste deel van de deelnemers aan het onderzoek gaf aan geen bedrijven te volgen op sociale media. De ondervraagden die dit wel doen, volgen vaak de organisatie waar zij werken of bedrijven die kortingen weggeven aan hun volgers. Ook het volgen van datingsites, zoals PARSHIP, op sociale media blijkt een taboe; 42% van de deelnemers geeft aan dat zij liever voor zichzelf houden dat ze aan het daten zijn. Gelukkig geeft een groot deel van de mensen wel aan dat zij PARSHIP zouden volgen in ruil voor korting op het Premium-lidmaatschap of evenementen voor singles.

Onder de deelnemers van dit onderzoek werd een Premium-lidmaatschap voor 3 maanden op PARSHIP verloot, ter waarde van €179,70. De winnaar heeft inmiddels per e-mail bericht gehad. Volg PARSHIP via dit blog, Facebook of Twitter voor andere acties of kortingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *